نمونه رژیم کتو

نمونه رژیم کتوژنیک

به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک برای مثال، بهبود بالینی در بیماران مبتلا به آلزایمر که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده می کردند، مشاهده شد و این امر با بهبود عملکرد میتوکندری نشان داده می شد. به عنوان دسر نیز می توانید از پنیر مخلوط همراه با خامه همراه با توت ها استفاده کنید. برای تامین مواد معدنی بدن، روزانه 3هزار تا 4 هزار میلی گرم سدیم، هزار میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم را برای کم کردن عوارض رژیم کتوژنیک مصرف کنید.

 کاهش مصرف کربوهیدراتها میتواند اولین قدم برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماریها و بخصوص اضافه وزن شما باشد. همچنین تصور بر این است سلولهای بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، اما چون سلولهای سرطانی نمیتوانند به جای گلوکز از چربیها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطانها نیز کاربرد داشته باشد. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند.

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث اسهال میشود؟ بله، رژیم کتوژنیک می تواند منجر به عوارض گوارشی حتی اسهال شود گرچه یبوست بسیار شایع تر است. البته اگر رژیم کتوژنیک تخصصی و بدرستی طراحی شود اسهال بروز نمی کند چرا که عمده علت اسهال در کتو بدلیل قندهای الکلی، پروتئین بیش از حد، و مصرف زیاد چربی های غذایی است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازم. اسهال در رژیم کتوژنیک در بعضی افراد رخ می دهد در رژیم کتوژنیک وقتی گروه های غذایی خاصی حذف شود و از طرفی میزان مصرف چربی بالا رود، بدن بعضی افراد نمی تواند از تمام چربی هایی که خورده می شود استفاده کند، بنابراین بدن سعی می کند آن را دفع کند.

این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. در بخش اول مقاله رژیم غذایی کتوژنیک به تعریف این رژیم غذایی و انواع آن پرداختیم و حالا که میدانیم رژیم کتوژنیک یا همان رژیم کتونی چیست ؛ در این مطلب از مجله سلامت سیب قصد داریم تا نگاهی جزئیتر به این رژیم غذایی داشته و به فواید، بایدها، نبایدها و غذاهایی که باید در دستور رژيم كتو گنجانده شوند پرداخته و راهنمایی جامعتر از رژیم کتو را خدمت شما ارائه کنیم؛ با ما همراه باشید.

چربی شتر سرشار از مواد مغذی و چربی های اشباع شده است و برای پخت و پز با حرارت بالا نیز مناسب می باشد. البته شما میتوانید از چربی های غیر اشباع مفید هم استفاده کنید، اما قطعا پس از مدت کوتاهی از رعایت آن خسته خواهید شد. در یک مطالعه 25000 نفری که در کنگره انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شد ، نشان داده شده است که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، بیشترین خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و سایر علل را دارند. بهتر است در ابتدا با روند روز به روز این رژیم آشنا شد تا بهتر نسبت به معایب جدی و مزایای آن پی ببرید. یکی دیگر از نظریههای موجود نشان میدهد که چون رژیم کتوژنیک قند خون را در افراد مختلف کاهش خواهد داد بنابراین میتواند عوارض انسولین را نیز به پایینترین حد بکشاند، مادهای که احتمالا همراه با سرطان خواهد بود.

اسهال در رژیم کتوژنیک در بعضی افراد رخ می دهد

دریافت کم کربوهیدرات به میزان کمتر از ۵۰ گرم در روز که در رژیم کتو انجام میگیرد میتواند بدن را وارد شوک کند، از آنجایی که بدن شما در ابتدا از ذخایر کربوهیدرات بدن برای تامین سوخت استفاده میکند و پس از اتمام این ذخایر شروع به استفاده از چربی ها میکند ممکن است شما را دچار علایمی مانند آنفولانزا کند که شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که بخشی از این علایم نیز به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است.

این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی ها، بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. در این رژیم بدن انسان چربی های موجود در بدن را به صورت کالری ذخیره کرده و در مواقعی که فرد غذا نمیخورد یا میزان کالری مصرفی فرد کاهش داده میشود، از همین انرژی های (کالری ها) ذخیره شده به منظور سوخت و ساز استفاده میکند.

البته این رو هم باید اضافه کنم که رژیم کتوژنیک مورد علاقهی همه ی سلبریتیها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقده که ما نباید خودمون رو به هیچ غذای خاصی محدود کنیم. اما همه چربی ها و روغن ها در این رژیم جایگاه ندارند و استفاده از چربی های مفید مد نظر ما هستند. اگر شما یک دوره درمانی مثل دیابت نوع 2، تشنج، سرطان و یا برخی بیماریهای دیگر را زیر نظر پزشک سپری میکنید، این رژیم، تحت نظر، بسیار مناسب است.

امروز در این مطلب تصمیم گرفتیم به توضیح این رژیم، مزایا و معایب آن بپردازیم تا اگر قصد لاغری دارید با آگاهی بیشتری رژیم خود را انتخاب کنید. ممکن است در این رژیم، سوزش سر دل و سوء هاضمه نیز ایجاد گردد. رژیم Ketogenic برای رهایی از بسیاری از بیماری هایی که به عنوان یک عارضه جانبی از داروهای رایج برای اختلالات مغزی مانند افزایش وزن، دیابت نوع 2 و خطرات قلبی – عروقی ایجاد می شود، کار می کند. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. آیا رژیم کتوژنیک سالم است؟

در اینجا من تمام محاسباتی که نیاز است را انجام می دهم و رژیم را تجویز می کنم. میتوان نتیجه گیری کرد که رژیم کتوژنیک گیاهی تا حدودی غیرقابل اجراست و به بدن آسیب میزند. چای: سیاه، سبز، نارنجی، نعنایی یا گیاهی فرقی نمی کند. سبزیجات کم کربوهیدرات: مثل اکثر سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفلها.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

ایندکسر